Klik Klik Sini Jap

Saturday 15 December 2012

Percutian Ke Legoland

                  Inilah namanya percutian sakan haha..Kenapa saya kata begitu? Yelah baru je balik dari Universal Studio kami singgah pula ke Legoland Malaysia di Nusajaya Johor.On the way balik dari Johor Bahru, hubby melencong ke Legoland..Harga tiketnya saya pun tak berapa ingat..tapi kami mendapat tiket percuma untuk Alisha kerana kami bawa kotak kosong susu Dutch Lady Kid dengan pembelian satu tiket dewasa..Hubby juga menggunakan baucar Shell  yang dia dapat.Kami tak terasa sangat bayar tiket sebab kami guna Singapore Dollar yang masih berbaki di tangan.Tapi saya share info dari website rasmi Legoland ni yer..ADE REBATE UNTUK PEMEGANG MYKAD
Pada saya LEGOLAND ni memang sesuai untuk kanak-kanak tambahan yang dah bersekolah.Kita perlu datang awal untuk pastikan merasai semua game dalam ni..Ye lah kalau tak macam tak berbaloi pula kan,bayar mahal-mahal tapi tak feel the sensation of games…haha macam-macam mengarut je..First of all wahhh memang panas terik di LEGOLAND..almaklumlah tempat baru buka,pokok-pokokpun kurang..siap pakai payung lagi dalam tempat ni.



Before masuk kene study dulu map dia then baru decide nak masuk  park yang mana satu..ada 7 semuanya dalam ni..LEGO KINGDOM,LEGO TECHNIC,LEGO CITY,MINILAND,THE BEGINNING,LAND OF ADVENTURE AND IMAGINATION.Paling menarik pada saya ialah di MINILAND.kat sini kita boleh tengok bermacam-macam miniature bangunan daripada susunan LEGO.Seperti di USS, ada juga had ketinggian kanak-kanak di sini.Sebab tu saya rasa its better kalau saya bawa anak-anak bila mereka dah sekolah nanti.







Oleh sebab masukpun dah tengah hari,memang tak cukup masa dalam ni.Sayapun memang tak larat nak ikut semua games dan kasihankan Afiq berpanas, rest,sembahyang dalam surau sementara tunggu the guys habis main.Kafe kat sini boleh tahan gakla harganya…huhu souvinier dia pulak jangan cakap..for me it’s a bit expensive than USS..keychain biasa pun dekat RM20.00..erm..jangan marah pulak yer..it just my two cents..pandangan saya yang serba kekurangan..













So enjoy our picture here k..opsss sebelum terlupa..kami check hotel di Kulai..oklah sebab dah malam check sahaja hotel yang dapat..hihi..oh tanya hubby rupenya nama hotel tu Kulai City Inn Hotel..

No comments:

Post a Comment