Klik Klik Sini Jap

Friday 14 December 2012

Percutian Ke Universal Studio Singapore (USS)

Setelah semalam berada di Melaka, kami meneruskan perjalanan ke Johor Bahru.Actually kami sebenarnya join trip sekolah hubby,dia orang naik bas tapi kami follow dengan kereta memandangkan baby boy saya masih kecil lagi..tapi mamanya teringin nak pegi. Kami pergi sehari awal daripada mereka yang naik bas.

On the way ke Johor Bahru, kami menempuh Muar..saya dan hubby singgah makan Mee Bandung Muar dan Mee Udang Banjir..Selalu juga terdengar cerita tentang Mee Bandung Muar ni so kami decide  untuk mencuba..oklah boleh tahan.Cuma rasanya lain sikit dengan mee bandung di tempat sendiri.Kami tiba di Johor Bahru waktu hampir malam.
Mee Udang Banjir Muar
Hotel memang dah booked awal-awal.Hotel bajet tapi kami memilih bilik untuk famili..oklah Hotel Zen Zheng Johor Bahru.Hotel yang sama ahli rombongan bakal menginap esoknya. Perut berkeroncong malam tu so kami hanya membeli makanan di restoren Nasi Beriyani di depan hotel sahaja..Rasanya boleh tahan sedap dan pedas kerana masakannya lebih kepada India Utara dan harganya memang berbaloi.Dalam hati saya ingatkan harganya lagi tinggi daripada itu sebab gayanya eksklusif.Oklah worth it yer..saya kene ingat balik apa nama restoren tu hehe..
Esok paginya kami sarapan dulu di restoren berdekatan dan nasib kami Alhamdulillah tidak menghampakan..Masakannya sedap, harganya murah.Kami bertolak dan sampai di Universal Studio Singapore lebih kurang pukul 11pagi.Kami round dalam tu sampai pukul 7.00 malam.

Pengalaman paling tidak dapat saya lupakan apabila masuk ke dalam studio dan merasai sendiri episode dalam Light Camera Action.Kenapalah gadis yang menunggu di pintu depan tu tak halang anak saya yang masih baby tu masuk..Sedangkan di dalam tu memang tak sesuai untuk baby masuk..so saya terpaksa tutup telinga dan mata baby saya supaya tak terkejut dengan bunyi dan aksi dalam cerita tu.Hati seakan nak bawa lari tapi tak tahu ke mana so hadap je la dan Alhamdulillah Afiq ok sahaja.

Kemudian kami round-round dalam tu sambil berpossing sakan..Ada juga la terjumpa watak-watak kartun kesukaan Alisha (anak sulung saya),so diapun posing juga lah.Makanan halal banyak je dalam ni..senang nak cari Cuma sediakan duit sahaja.Game memang tak habis pusing..

Sebagai kenangan saya dan hubby belila souvinier untuk diri sendiri.Tshirt,anak patung,keychain,frigde magnet dan juga mug.Tak pelah keluar duit sikit,sekali datang entah bila datang lagi..Cuma saya rasa,kami akan kembali lagi ke sini apabila anak-anak dah sekolah.So bolehlah mereka main sepuas-puasnya.Sebab sekarang memaang banyak game yang Alisha tak boleh ride atas sebab ketinggian..Alisha asyik minta saya nak naik roller coster padahal roller coster tu memang sangat2 horror pada saya..Huhu tak padan dengan kecilkan.