Klik Klik Sini Jap

Thursday 24 January 2013

AHMAD ADAM SYUKRI

           Selawat dan syukur ke atas nabi Muhammad S.A.W..saya amat tersentuh hati membaca penderitaan adik ADAM..usianya sebaya dengan anak saya..Muhammad Afiq Rizqi..Sungguh sungguh terharu dengan ketabahan keluarganya terutamanya ibunya yang tidak kenal jemu menanti dengan penuh sabar kesembuhan ADAM..Ya Allah kubermohon semoga adik ADAM sembuh dan dapat bersama keluarganya..


Alhamdulillah banyak perubahan ADAM..

Sedikit mengenai adik ADAM..
AHMAD ADAM SYUKRI LAHIR PD 4/3/12 DAN TELAH MENGALAMI BRAIN DAMAGED (SEVERE HIE) ATAU LEBIH DIKENALI SEBAGAI KEROSAKAN PD SARAF OTAK...

ADAM LAHIR SECARA VACUUM PD 4/3/12 DAN SEWAKTU KELAHIRANNYA ADAM KELUAR DALAM KEADAAN FLAT DAN KEKURANGAN OKSIGEN.SCAN MRI PD 9/3/12 MENUNJUKKAN OTAK ADAM MENGALAMI KEROSAKAN YG AMAT TERUK..ADAM TIDAK PANDAI MENELAN AIRLIUR DAN BERGANTUNG PADA MESIN OKSIGEN UNTUK TERUS HIDUP.ADAM JUGA PERLU BERGANTUNG PD MESIN SUCTION KRN TIDAK PANDAI MENELAN AIR LIUR UNTUK SEDUT AIR LIUR DLM RONGGA HIDUNG DAN MU
LUTNYA. MATA KANAN ADAM MENGALAMI INJURED,BEGITU JG DGN TELINGA SBLH KANAN YG TIDAK DAPAT MENDENGAR KRN KROSAKAN PD BHGIAN DALAM TELINGANYA.
DOKTOR PAKAR OTAK MENGESAHKAN ADAM AKN TERLANTAR SEUMOR HIDUP DAN PELUANG UNTUK BERJALAN DAN HIDUP SPT KANAK2 NORMAL MMG AMAT TIPIS.DOKTOR PAKAR OTAK MENGKLASIFIKASIKAN KEROSAKAN OTAK ADAM SEBAGAI KEMATIAN SARAF OTAK..

Boleh follow kisah adik ADAM di..Facebook AHMAD ADAM Syukri

Renungan..


Monday 21 January 2013

Its not worth it..

           Salam...dua hari lepas teringin nak makan kat luor..so ajak suami ke restoren TOOT..makcik suami pernah recommend satu meal restoren TOOT yang dia rasa sedap..maklumlah kalau saya ke situ meal favourite of course Thai Style Fried Rice, Noddles In Tom Yam Soup, Curry Mee atau Fish and Chip..makcik recommend kat saya Pan Grilled Dorry With Lobster Sauce..huhu tapi yang datang memang hampeh..udahler perut lapo..hidangannya tidak selayaknya nak bayar sebanyak itu..sedangkan dalam gambar memang menyelerakan..
ni gambar contohje..dory saya takde kacang tu dan elemen hiasan..
        First impression memang out..pasal cauliflower dia dah hitam potong pula tak sekata..carrot slice diapun tebal sangat sampai tak masak di dalamnya...saya dah inform pekerja dia..meals tu tak worth it dengan harganya..oh lupa nak cakap..sosnye masin..memang cannnot go la..memang frust sangat..pekerja tu just say sorry..so saya tak sedap hati..terus malam tu juga log in websitenye..mengadu hal..
           Alhamdulillah dapat feedback hari ni..bukan niat untuk apepun cuma berharap company dia sedar kene jaga reputation.Service dan harganya berbaloi untuk pengguna.thats all..and deep in my heart sangat sangat berharap agar adalah sedikit improvement sebab saya juga persoalkan cara layanan pekerja mereka tak kira outler manapun yang saya pergi..

Thanks a lot for team management for courtesy feadback